Parts: 15cm 8mm hose, connector
Αν ξεκινήσετε το http://diy-vag-20vt.blogspot.gr/2013/11/breather-hose-kit.html καλό θα ήταν να αλλάξετε και άλλο ένα σωληνάκι το οποίο στέλνει τις αναθυμιάσεις στην εισαγωγή. Σε περίπτωση που αυτό τρυπήσει λίγο θα παρατηρήσετε λάδια στη μεταλλική βάση μπροστά από την εισαγωγή και κάτω από την εισαγωγή. Αν κοπεί τελείως θα έχετε αρρυθμίες στο ρελαντί και άλλα προβλήματα όπως υπερβολικό αέρα στους κυλίνδρους, αυξημένη θερμοκρασία στον καταλύτη κλπ. Προκειμένου να αφαιρέσετε τη μεταλλική βάση ακολουθήστε το http://diy-vag-20vt.blogspot.gr/2013/11/oil-dipstick-change.html
If you perform the DIY http://diy-vag-20vt.blogspot.gr/2013/11/breather-hose-kit.html, you should also change the hose underneath the inlet manifold which ventilates the area above the oil filter. In case of a crack you will notice oil on the black metal plate in front of the inlet manifold and underneath it. If it is completely cut you will notice rev fluctuations, excessive inlet air and excessive catalyst temps.
In order to remove the metal plate, follow the instructions here http://diy-vag-20vt.blogspot.gr/2013/11/oil-dipstick-change.html
Αυτό είναι το σωληνάκι (No 10):
This is the hose (No 10):
No 1:
My hose had a crack near the manifold. As the one end of the hose is thinner than the other (6mm - 10 mm). I cut the hose in the middle and I connected a thinner hose.
No comments:
Post a Comment