Tuesday, 12 November 2013

SECONDARY AIR PUMP

DIY-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΝΤΛΙΑΣ ΑΕΡΑ (SECONDARY AIR PUMP MAINTENANCE)
ATOMA:1
ΧΡΟΝΟΣ:30’
ΚΟΣΤΟΣ:1€
ΕΡΓΑΛΕΙΑ: Γερμανικό13 και καρυδάκι 13, γερμανικό 7
ΥΛΙΚΑ: 6 ΒΙΔΕΣ 4mmπάχος, περίπου 5cm μήκος με παξιμάδια ασφαλείας

PEOPLE NEEDED:1
TIME NEEDED:30’
COST:1€
TOOLS: No13-No7 wrench, Ratchet with socket No 13
PARTS: 6x4mm bolts of 5cm length with sealing nuts

Εάν κατά την εκκίνηση κρύου κινητήρα το αμάξι  είναι πολύ θορυβώδες (κάπως έτσι http://www.youtube.com/watch?v=jgQPs8784xk ) , φταίει η αντλία αέρα που βοηθάει στην κρύα εκκίνηση. Στο πίσω μέρος έχει ένα καπάκι το οποίο ασφαλίζει με 6 ψεύτικα πριτσίνια, τα οποία με τον καιρό χαλάνε και δημιουργείται ένα κενό από το οποίο δραπετεύει αέρας. Εκ του οποίου και ο θόρυβος. Τα σημεία φαίνονται στις φωτογραφίες:

If during cold start-up the car is very noisy, maybe it is because of the secondary air pump. This pump has 6 rivets that brake after some time and during its operation air escapes making a lot of noise (like this: http://www.youtube.com/watch?v=jgQPs8784xk )

Τα 6 πριτσίνια:
These are the 6 rivets:

Το κενό που δημιουργείται όταν χαλαρώνουν:
This is the gap created by the faulty rivets:
Η αντλία στο χώρο του κινητήρα:
The location of the pump:
Η αντλία στηρίζεται στη βάση της με 3 παξιμάδια και η βάση στον κινητήρα με 2 άλλεν. Επειδή είναι λίγο δύσκολο να βγουν τα άλλεν, ξεβίδωσα την αντλία από τη βάση της (τα 3 παξιμάδια) και έκανα την επισκευή κάτω από το αμάξι, περιστρέφοντας την αντλία για να έχω πρόσβαση στα πριτσίνια.
The pump is mounted on its base with three nuts and the base is mounted on the engine with 2 allen bolts. If you cannot remove the bolts, unscrew the 3 nuts and work underneath the car, rotating the pump to have full access to the rivets.


1.      Βγάζουμε τους 2 σωλήνες αέρα που συνδέονται στην αντλία. Για να βγουν πατάμε το διαγραμμισμένο τμήμα και τραβάμε δυνατά. Αν δε βγαίνουν χρησιμοποιήστε ένα ίσιο κατσαβίδι και απαλά ανασηκώστε τα αυτάκια που βρίσκονται πάνω στο κούμπωμα.
Remove the 2 air hoses that are connected to the pump. In order to remove them press the lined part and pull hard

2.      Στη συνέχεια αφαιρούμε τη φύσσα και τα 3 παξιμάδια Νο 10:
Disconnect the wire harness and the 3 No10 rivets:

3.      Πλέον η αντλία περιστρέφεται μέσα στη βάση της. Για να βγουν τα πριτσίνια μπορούμε να τα χτυπήσουμε με την καινούρια βίδα. Αν κάποια δυσκολεύονται χαλάστε με ένα ίσιο κατσαβίδι το κεφάλι του πριτσινιού, είναι πολύ μαλακό και εύκολο. Στη χειρότερη περίπτωση χρησιμοποιήστε ένα τρυπάνι Νο4.

Now the pump rotates freely. In order to remove the rivets hit them with the new bolt. If it is difficult to remove them, brake the head of the rivets with a screwdriver or use a 4mm power drill.


4.      Αντικαθιστούμε όλα τα πριτσίνια με τις βίδες:

Replace all the rivets with the new bolts.

5.      Ξαναβιδώνουμε τα 3 παξιμάδια, βάζουμε τη φύσσα και τις 2 σωλήνες και είμαστε έτοιμοι. Εάν κάποιος καταφέρει να βγάλει τη βάση και πάρει την αντλία στα χέρια, καλό θα ήταν να την ανοίξει τελείως και να τη φυσήξει και λίγο.

Reassemble in the reverse order. If you manage to completely remove it, blow it with some air.


ANGEL_4X4_ABT

Monday, 11 November 2013

BREATHER HOSE KIT

Είναι συχνό φαινόμενο να φθείρονται και να τρυπάνε τα σωληνάκια αναθυμιάσεων λαδιού του μπλοκ του κινητήρα και του καπακιού με P/N 06A103221 και 06A103213:
The breather hose kit leak is a common leak in 1.8T engines. Their most common PN are 06A103221 και 06A103213.

Σε αυτή την περίπτωση ή τα καταργούμε και βάζουμε δοχείο αναθυμιάσεων (υπάρχουν σχετικά DIYστο internet)ή τα αντικαθιστούμε με καινούρια (κόστος  70€ περίπου και τα δύο). Εναλλακτικά μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε με αλφαδολάστιχα.
There are some DIY on the net to erase the hose kit. Otherwise we have to replace it for almost 70€. Alternatively they can be replaced by simple hoses.
Χρειαζόμαστε από 50 cmλάστιχο 16x20 και 19x23, μερικούς σφιγκτήρες και ένα σύνδεσμο τύπου Υ.
Συνολικό κόστος 6€!
We need 50cm of hoses 16x20 and 19x23, some jubilee hose clips and a Y connector.
 
Αρχικά αφαιρούμε τα παλιά κολάρα.Το ένα είναι το 13Α και το άλλο το 9 Α. Τα άκρα Α-Α, Β-Β και C-C συνδέονται με σφιγκτήρες. Προσοχή στον κυκλωμένο σφιγκτήρα γιατί η πρόσβαση είναι δύσκολη. Αν βάλετε πολύ πίεση θα σπάσει το κολάρο με τον ενδείκτη 2.
First remove the old hoses. The first is 13A and the second 9A. The ends A-A, B-B and C-C are connected with clips. The circled clip is really hard to reach and if you apply a lot of pressure you might break the hose number 2.
Ειδικότερα το άκρο Α ενώνεται με μια βαλβίδα πάνω στην εισαγωγή την οποία επίσης αφαίρεσα για λόγους ευκολίας:
The A end is connected to a valve on the intake which I removed to have better access.
Από το κολάρο 9Α αφαιρούμε από τα δύο άκρα τα δύο μεταλλικά δαχτυλίδια και τοποθετούμε το μακρύτερο δαχτυλίδι στο μικρότερης διαμέτρου λάστιχο:
The 9A hose has 2 metal rings inside which have to be removed.
Place the one of the rings inside the smaller one new hose.
Αυτό το άκρο με το δαχτυλίδι θα μπει χαμηλά στο κολάρο που έρχεται από το μπλοκ της μηχανής. Προσοχή γιατί η πρόσβαση είναι δύσκολη και ίσως χρειαστεί να αφαιρέσετε κάτι. Όταν το τοποθετείτε να κρατάτε κόντρα για να μη σπάσει και το κολάρο που έρχεται από το μπλοκ.
This end with the ring is going to be connected with the hose coming from the engine block.
Do not apply a lot of force in order not to break something. Access is quite difficult down there.
Πλέον το ένα λάστιχο θα βγαίνει ψηλά στο χώρο του κινητήρα. Προσοχή στη γωνία για να μην τσακίζει το λάστιχο.
Now the smaller new hose comes up above the engine.
Στη συνέχει ενώνουμε τη βαλβίδα που βρίσκεται στη εισαγωγή με το χοντρύτερο σωλήνα. Χρειάστηκε να στρίψω τη βαλβίδα για να βγαίνει το λάστιχο ψηλότερα.
Now connect the valve with the bigger hose. You might have to turn the valve some degrees.

Θα χρειαστούμε άλλο ένα μικρότερο κομμάτι του χοντρύτερου λάστιχου για την έξοδο του καπακιού. Τα τρία λάστιχα θα τα ενώσουμε με ένα σύνδεσμο τύπου Υ.
Use a Y-type connector to connect all the hoses.
Προσέχουμε να μην τσακίζουν οι σωλήνες. Τα μήκη θα τα δείτε στην πορεία, εξαρτάται από τις γωνίες που θα κάνετε.

You will see the length of the hoses on the process. Be careful with the hoses angle in order to allow the free flow of the oil fumes.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-UPDATE



OIL DIPSTICK CHANGE

ATOMA:1
ΧΡΟΝΟΣ:30’
ΚΟΣΤΟΣ:10€
ΕΡΓΑΛΕΙΑ: Kαρυδάκι 10, άλλενΝο 5
PEOPLE NEEDED:1
TIME NEEDED:30’
COST: 10€
TOOLS: Allen No5, Ratchet with socket No10
1.      Ξεβιδώνουμε τα δύο παξιμάδια Νο 10, τις δύο βίδες άλλεν και ξεκουμπώνουμε τον σωλήνα που συγκρατιέται από αυτά (προαιρετικό αλλά βοηθάει). Επίσης, ανασηκώνοντας την μεταλλική βάση, την ξεκουμπώνουμε από τον οδηγό δείκτη λαδιού.
Unscrew the two No10 nuts and the two allen bolts. Disconnect the pipe. Lift the metal plate slowly and disconnect it from the plastic oil dipstick.


 2.      Βγάζουμε το σωληνάκι υποπίεσης από την πολλαπλή εισαγωγής:
Disconnect the smallblack pipe from the intake manifold.

3.      Αφαιρούμε την παρακάτω φύσα:
Disconnect the wire harness



4.      Ανασηκώνουμε προς τα δεξιά τη βάση και έχουμε πλήρη πρόσβαση.
Lift the metal plate to the right to have full access to the dipstick.
5.      Για να βγει ο οδηγός απλά αφαιρούμε τον δείκτη λαδιού και τραβάμε δυνατά τον οδηγό προς τα πάνω:
In order to remove the dipstick just pull it strongly upwards.



6.      Βάζουμε τον καινούριο με αντίστροφη σειρά.
Reassemble in the reverse order.


ANGEL_4X4_ABT

COOLANT HOSE FLANGE

ATOMA:1-2
ΧΡΟΝΟΣ:120’
ΚΟΣΤΟΣ:7-15€
ΕΡΓΑΛΕΙΑ: στραβοκατσάβιδο, καστανωτό Νο10, σφιγκτήρες, βαζελίνη
PEOPLE NEEDED:1-2
TIME NEEDED:120’
COST:7-15€
TOOLS: screwdrivers, No10 wrench, spare jubilee clips, vaseline
Μία σχετικά ασυνήθιστη και ύπουλη διαρροή του συστήματος ψύξεως οφείλεται στον διακλαδωτήρα νερού που βρίσκεται στον κορμό του κινητήρα, στη μεριά της μπαταρίας. Το άσχημο είναι πως στάζει πάνω στο σασμάν όπου συγκεντρώνεται μέχρι να εξατμιστεί και είναι δύσκολο να εντοπιστεί. Οπότε αν δείτε κόκκινο υγρό πάνω στις κοιλότητες του σασμάν μάλλον θα έχετε διαρροή κάπου στον διακλαδωτήρα. Εμένα είχε μια πολύ μικρή ρωγμή στο πλάι και δάκρυζε αλλά επειδή εξατμιζόταν το νερό δε μπορούσα να την εντοπίσω.
Το ανταλλακτικό είναι εύκολο να βρεθεί και κοστίζει λίγο, ζητήστε το με βάσει το παλιό partnumberγιατί υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι. Το δικό μου ήταν το 06Α121133J με ονοματολογία FLANGE WITH SEALING.
An unusual and difficult to detect leak of the coolant system is due to a crack of the coolant hose flange. It is pretty difficult to detect as it drops on the transmission and evaporates. So, if you notice red fluid on the upper part of the transmission maybe it is due to the above hose.
The replacement part is cheap and easy to find and there are various part numbers depending on the engine type. Mine was P/N 06Α121133J, ETKA description FLANGE WITH SEALING.



1.      Αφαιρούμε τα νερά από το κύκλωμα ξεβιδώνοντας και τραβώντας προς τα έξω τη βαλβίδα στο κάτω μέρος του ψυγείου όπως φαίνεται στην εικόνα. Καλό θα ήταν να τα συλλέξουμε κάπου γιατί είναι τοξικά…
Drain the coolant system by unscrewing and pulling the valve at the bottom of the radiator. Please place a drain pan underneath to collect the fluid as it is toxic…

 2.      Αρχικά αφαιρούμε το φιλτροκούτι. βγάζουμε τη φύσσα (1), τον σφιγκτήρα του κολλάρου (2) και μετά το κολλάρο, τις δύο βίδες (3,4) και τον σωλήνα που έρχεται από την αντλία αέρα (5).  Τραβώντας προς τη μηχανή το κουτί ξεκουμπώνει από τη βάση του δεξιά και μετά βγαίνει εύκολα.
Remove the filter box. First disconnect the wiring harness (1). Release the securing clip and disconnect the air intake pipe (2). Unscrew and remove the two bolts (3-4). Disconnect the secondary air pum pipe (5). Finally pull the box towards the engine to unsecure it from its base and remove it.
 3.      Ακριβώς δεξιά του κορμού του κινητήρα υπάρχει μία σωλήνα που έρχεται από την αντλία αέρα η οποία εμποδίζει. Βγάζουμε τα δύο κουμπώματά της πατώντας το διαγραμμισμένο τμήμα και τραβώντας δυνατά και την βάζουμε στην άκρη.
Right next to the engine there is a pipe coming from the secondary air pump. Press the lined part to unsecure and disconnect it. Put it aside to free some space.


4.Φτάνουμε στον διακλαδωτήρα. Θα αφαιρέσουμε τα εξαρτήματα με τη σειρά που φαίνονται στη φωτογραφία:
Now we see the flange clearly and we have to remove some parts with the following order.

      
5. Αφαιρούμε τη βαλβίδα τραβώντας την ασφάλειά της με ένα κατσαβίδι και τη βαλβίδα προς τα πάνω. Δε ξεχνάμε να αφαιρέσουμε τη φλάντζα της για να μην τη χάσουμε.
In order to remove the green valve use a flathead screwdriver to remove the securing plastic and pull the valve upwards. Dont forget to remove the rubber flange so as not to lose it.




6.      Στη συνέχεια αφαιρούμε τα 3 κολλάρα που δένουν στον διακλαδωτήρα. Για όσους έχουν τους γνήσιους σφιγκτήρες καλό θα ήταν να βάλετε αυτούς της φωτογραφίας για να μην παιδεύεστε.
Disconnect the three water pipes connected to the flange. If you still use the original securing clips replace them with the jubilee hose clips of the picture (they will make your life much easier when installing)




 7.      Κάτω από τον διακλαδωτήρα υπάρχουν κάποια εξαρτήματα που τον εμποδίζουν να τραβηχτεί. Καταρχήν περνάει η καλωδίωση των πολλαπλασιαστών η οποία ασφαλίζεται με 2 πλαστικά clampsσαν αυτό που βλέπετε παρακάτω (2) και την οποία θα ξεκουμπώσουμε προσεκτικά με κάποιο κατσαβίδι. Επίσης εμποδίζει ένα διπλό αλουμινένιο σωληνάκι που πιάνει στην κάτω βίδα του διακλαδωτήρα (1) την οποία θα αφαιρέσετε με καρυδάκι Νο10.
Under the flange there are some parts which obstruct it from coming out. The first one is the ignition coil wiring which is secured by two plastic clamps like the one below (red arrow 2). Use a flathead screwdriver to unsecure it. The second one is an aluminum hose mounted on the block of the engine with a No10 nut (red arrow 1) 
Η πλαστική βάση αποσυνδεδεμένη:
The plastic clamp disconnected:

Η βάση από τα σωληνάκια που ενοχλεί ίσως χρειαστεί και λίγο στράβωμα όταν βγάζετε τον διακλαδωτήρα:
The aluminium hose securing part might have to be tilted a little bit.

      8. Ακολουθώντας τα σωληνάκια με το χέρι σας θα βρείτε άλλο ένα clampγια τα καλώδια το οποίο θα ξεκουμπώσετε και άλλη μία βάση για τα σωληνάκια την οποία θα ξεβιδώσετε με καρυδάκι Νο 10 (βελάκι).
On the way up you will find another wire clamp and another No10 nut to remove (red arrow below)



      9. Τελειώνοντας, αφαιρούμε με ένα καρυδάκι Νο10 την πάνω βίδα του διακλαδωτήρα και τραβάμε προσεκτικά έξω.
Remove the upper No10 nut of the flange and pull it out carefully.





  
 10. Για την τοποθέτηση ακολουθούμε την αντίστροφη σειρά. Πριν τοποθετήσουμε τον καινούριο διακλαδωτήρα καθαρίζουμε καλά το σημείο που πατάει:
Clean the surface bellow and reassemble in the reverse order.

Επίσης βάζουμε λίγη βαζελίνη ή αντιψυκτικό υγρό στο στεγανοποιητικό λαστιχάκι του διακλαδωτήρα αλλά και της βαλβίδας του βήματος 5.
Use some Vaseline for the rubber gaskets of the flange and of the green valve




Όταν τελειώσουμε κάνουμε την εξαέρωση ως εξής.
After finishing perform the cooling system bleeding as following:
       I.          Γεμίζουμε το δοχείο με μείγμα αντιψυκτικού και νερού (εγώ έβαλα 40% g12) μέχρι να φτάσει στο MAX.
Fill the expansion tank with 40% g12 and 60% distilled water up to the MAX level
     II.          Ταυτόχρονα πιέζουμε το κάτω κολλάρο του ψυγείο για να βγει ο αέρας.
At the same time squeeze the lower pipe of the evaporator to remove air.
    III.          Κλείνουμε το δοχείο του νερού.
Close the expansion tank.
    IV.          Βάζουμε μπρος και δουλεύουμε το αμάξι στις 2000 στροφές μέχρι να πάρουν μπρος τα βεντιλατέρ και μετά σβήνουμε.Κατά τη διάρκεια προσέχουμε να μην αδειάσει το παγούρι τελείως και κοιτάζουμε και τη θερμοκρασία να μην ανέβει πολύ.
Start the engine and keep it at 2000 rpm until you hear the fans operating and then turn off the engine. During the whole process check that the expansion tank will not come empty (if needed add some water) and that the water temperature will not rise above the 100 degrees.
     V.          Όταν κρυώσει ο κινητήρας συμπληρώνουμε υγρά.
When the engine is cold enough add water if needed.