Saturday 4 January 2014

SKID PLATE

ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΗ ΠΟΔΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ/CUSTOM-MADE SKID PLATE


ΑΤΟΜΑ : 1
ΧΡΟΝΟΣ :
ΒΑΡΟΣ : 2 kg οι βάσεις-βίδες-φωλιές και 3 kg η ποδιά
ΚΟΣΤΟΣ : max 100 € (για εμάς περίπου 16€ οι βίδες, περίπου 20€ τα πέδιλα και 50€ το αλουμίνιο)
PEOPLE:1-2
TIME:
COST:100€ maximum(16€ for the bolts, 20€ for the pedestal supports, 50€ for the aluminium plate)
Το αυτοκίνητο είναι Skoda Octavia 4X4 ’04 και φοράει τον εργοστασιακό προφυλακτήρα, όχι του RS όπου απλά θα είναι διαφορετικός ο σχεδιασμός της ποδιάς. Η κατασκευή σχετικά απλή και η δυσκολία μέτρια.
The plate is installed on a Skoda Octavia MK1 with the original bumper. If you have a different car you just have to alter the plate shape a little bit.

ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ-PARTS NEEDED


  • 2 Ανταλλακτικές Ασφάλειες Ν 907 965 02 (τιμή μονάδος ΕΤΚΑ  0,15) σε περίπτωση που ξαναμπούν τα πλαστικά
2 clamping washers Ν 907 965 02 in case we brake the ones we will remove






  • 7(+1 ανταλλακτική) Φωλιές Ν 908 106 02 (τιμή μονάδος ΕΤΚΑ  0,99)
7 (+1 spare) riveted cups Ν 908 106 02
  • 6 Βίδες Ν 100 704 03 (τιμή μονάδος ΕΤΚΑ 1,39)
6 bolts Ν 100 704 03
  • 2 Πέδιλα 1J0 018 885 A (τιμή μονάδος ΕΤΚΑ 19,14) εκτός αν φτιάξετε 2 μόνοι σας
2 pedestals 1J0 018 885 A, unless you make by your own
  • 2 Βίδες Ν 908 704 01 (τιμή μονάδος ΕΤΚΑ 1,51) σε περίπτωση που αγοράσετε τα εργοστασιακά πέδιλα
2 bolts Ν 908 704 01 for the original pedestals only




Σε περίπτωση που θελήσετε να τα φτιάξετε σε κάποιο σιδηρουργείο υπολογίστε 9εκ απόσταση ανάμεσα στις 2 τρύπες και ύψος περίπου 21 εκ. Το σχήμα καλύτερα να είναι το εργοστασιακό γιατί θα έχετε πρόβλημα με τον σωλήνα του intercooler δεξιά και για να κόψετε όσο το δυνατόν λιγότερα πλαστικά:
These are the original pedestals. In case you make them by yourself, the clearance of the two bolts is 9cm and the height of the pedestal 21cm. Make them as similar to the original as possible or else you might have trouble with the intercooler base and the plastics.

Τα πέδιλα που χρησιμοποιήσαμε εμείς ήταν πολύ πιο απλά και εύκολα στην κατασκευή. Βέβαια, χρειάστηκαν κάποιες παρεμβάσεις στα ίδια αλλά και στα πλαστικά κατά την τοποθέτηση.
The pedestals I used are very simple to build. Of course I had to make some adjustments during the procedure.





ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ


  • Κατσαβίδι TORX T25
  • Διάφορα κλειδιά γερμανικά ή καρυδάκια για να περάσουμε τις φωλιές και να βιδώσουμε τις βίδες τις ποδιάς
  • Σιδηροπρίονο;
  • Τροχό;

TOOLS NEEDED


  • TORX T25 screwdriver
  • Various wrenches and ratchets



1.    ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ-REMOVAL OF PLASTIC COVERS


Πρώτα αφαιρούμε την κεντρική ποδιά και στη συνέχεια τις δύο μικρές εκατέρωθεν. Για να βγουν ξεβιδώνουμε τις 2 μικρές βίδες torx που βρίσκονται χαμηλά στο θόλο (πράσινα βέλη) και μετά ξεκουμπώνουμε μπροστά (μπλε βέλη).

Στη  συνέχεια αφαιρούμε τα δύο κάθετα πλαστικά. Για να βγουν πρέπει να ξεβιδώσουμε-τραβήξουμε με 2 κατσαβίδια ή μία τσιμπίδα τις 2 ασφάλειες που συγκρατούν το καθένα ψηλά στο σασί (κόκκινα βέλη). Επίσης συγκρατούνται με 1 βίδα το καθένα από το υποπλαίσιο.

First remove the central plastic noise insulation (if any) and then the two plastic coverplates. In order to remove them unscrew the 2 torx screws (green arrows) and then unclip the front part.
After that remove the 2 vertical plastic coverplates. You have to remove the two clamping washers which hold them at the chassis (red arrows). They also have an extra screw at the subframe.











2.    ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΦΩΛΙΩΝ-INSTALLATION OF THE RIVETS






          Αυτό ίσως είναι το πιο απαιτητικό κομμάτι και κανονικά θα χρειαζόμασταν κάποιο ειδικό εργαλείο. Όσο βιδώνουμε τη βίδα η φωλιά διογκώνεται και σφίγγει στο σασί. Ξεκινάμε βιδώνοντας λίγο τη βίδα και δοκιμάζοντας πότε θα μπαίνει σφηνωτά η φωλιά στο σασί. Αφήνουμε τη φωλιά στο σασί και βάζουμε ένα μεγαλύτερο παξιμάδι ανάμεσα στη βίδα και τη φωλιά. Χρησιμοποιούμε ένα κλειδί για τη βίδα και ένα για κόντρα στο παξιμάδι. Όσο θα βιδώνουμε τόσο θα σφίγγει μέχρι να γίνει ένα σώμα.

          This is the hardest part as you normally need a special tool to install the rivets. While screwing the bolt the rivets opens and it is installed inside the subframe. Alternatively use the following handmade set to install them. Try to keep the rivet still using a bigger washer and while threading the nut will ‘’explode’’.



          Ένας πολύ πιο εύκολος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσουμε κάποια ειδική κόλλα συγκόλλησης μετάλλων. Για να έχουμε ακόμα μεγαλύτερη επιφάνεια συγκόλλησης καλό θα ήταν να παρεμβάλλουμε μια ροδέλα ανάμεσα στη φωλιά και το σασί δηλαδή σασί-κόλλα-ροδέλα-κόλλα-φωλιά. Λόγω έλλειψης χώρου προτιμήστε τον δεύτερο τρόπο.

A much easier and painless way is to use a super-glue for metals!!

Τα σημεία που τοποθετήθηκαν οι φωλιές στο υποπλαίσιο είναι τα εξής 2:
The 2 holes of the subframe where we installed the nuts are the following:








These are the nuts installed on the chassis:






Με πράσινα βέλη έχουμε σημαδέψει τα σημεία που πιάνουν οι μπροστά ασφάλειες των πλαστικών. Αν χρησιμοποιήσουμε τα εργοστασιακά πέδιλα δε μας ενοχλούν γιατί έχουν προβλεφθεί οπές. Αλλιώς πρέπει να φροντίσουμε να φτιάξουμε οπές στα δικά μας ή να κόψουμε τις προεξοχές. Αν κοπούν, σε περίπτωση που θελήσουμε να βγάλουμε την ποδιά και να βάλουμε καινούρια πλαστικά (πχ πώληση αυτοκινήτου) θα πρέπει να σκεφτούμε κάποιον άλλο τρόπο να τα πιάσουμε στο σασί.

          The green arrows show where the clamping washers of the vertical coverplates are used. If you don’t use the original pedestals you might have to cut them and use tie wraps to hold the plastics.



3.    ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΒΑΣΕΩΝ ΠΟΔΙΑΣ-INSTALLATION OF THE PEDESTALS

Η ποδιά θέλαμε να βγαίνει εύκολα οπότε θα χρησιμοποιήσουμε μόνο 2 βίδες, αυτές που πιάνουν στα 2 πέδιλα. Στο υποπλαίσιο θα μπουν 2 γωνίες που απλά θα συγκρατούν το πίσω μέρος της ποδιάς.
We want to remove the plate easily so there will only be 1 bolt on each pedestal. At the subframe I installed 2 metal pieces to hold the plate.














4.    ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΟΔΙΑΣ-PLATE INSTALLATION





Όπως φαίνεται και στις παρακάτω εικόνες χρειάστηκε να φτιάξουμε ένα σκαλοπάτι στη στράντζα από τα 30 έως τα 40 εκ. (μετρώντας από πίσω) για να μη βρίσκει η ποδιά στο κάρτερ. Με τα συγκεκριμένα πέδιλα το μπροστινό μέρος της ποδιάς απέχει 22 εκ. από το σασί (τα σημεία που μπήκαν οι φωλιές), και αποδείχτηκε με δοκιμές ότι η διαφορά στα 2 επίπεδα που κάναμε στη στράντζα πρέπει να είναι 5,5 εκ. περίπου.
Προτιμήσαμε ποδιά από αλουμίνιο 3 mm για να έχουμε όσο το δυνατόν ελαφρύτερη κατασκευή. Η ποδιά βγαίνει πολύ εύκολα ξεβιδώνοντας μόνο τις 2 μπροστά βίδες για εύκολη πρόσβαση. Τα πλαστικά του κινητήρα δεν μπήκαν ποτέ ξανά και ούτε πρόκειται. Τα οριζόντια υποκαθίστανται από την ποδιά πλέον. Όσον αφορά τα κάθετα τοποθετήθηκαν με κάποιες μικρές μετατροπές. Πανοραμική φωτό δεν υπάρχει καθότι η δουλειά έγινε κάτω από το αμάξι (ευτυχώς που είναι ψηλό και χωράμε). Επίσης μελλοντικά θα ανοιχθούν και κάποιοι αεραγωγοί.
          These are the dimensions for my Octavia and you need to visit a shop to make this for you. I used 3 mm aluminium but also steel can be used.













Other examples of skid plates:






 

No comments:

Post a Comment